Dobrý den, zasílám práci do pondělí 23. 3. 2020.
Učebnice č. 2 (mám už staré vydání, tak by Vám to mělo pasovat 🙂 )
Není nutné psát zadání příkladů. Stačí zapsat st5/cv 1 a správnou odpověď.
1) opsat na straně 4 zelený rámeček – POMĚR
– vypracovat na straně 5 cvičení 1, 2, 3, 4, 5 dále na straně 6 cvičení 7. Není nutné psát zadání.
2) opsat na straně 6 zelený rámeček – OBRÁCENÝ POMĚR
– vypracovat na straně 6 cvičení 8, strana 7 cvičení 11
3) Přečíst zelený rámeček na straně 8 – ROVNOST POMĚRŮ (podobný způsob jako u zlomků)
– vypracovat na straně 8 cvičení 1
4) Opsat na straně 9 zelený rámeček – ROZŠIŘOVÁNÍ A KRÁCENÍ POMĚRŮ (podobný způsob jako u zlomků)
– vypracovat na straně 9 cvičení 2A, 3A, 4, 5
5) Opsat na straně 10 zelený rámeček V ZÁKLADNÍM TVARU (podobný způsob jako u zlomků)
– vypracovat na straně 10 cvičení 6, 7 ( nutno převést na stejné jednotky) na straně 11 cvičení 8, 10A, 12, 13, 14A
6) Opsat na straně 17 zelený rámeček POSTUPNÝ POMĚR
– postup je stejný jako u klasického poměru
– vypracovat na straně 18 cvičení 3A, 5A, 6
PS: učebnice má správná řešení 🙂
Podívejte se na prezentaci k poměru a vypracujte cvičení PÁR PŘÍKLADŮ K PROCVIČENÍ.
https://www.zsmltu.cz/dum/EU421/VY_42_INOVACE_01/UM421_B9/UM421_B9B.pdf
VIDEO K POCHOPENÍ POMĚRU
https://www.youtube.com/watch?v=0_o7Tcb-H98
trocha slovenštiny : https://www.youtube.com/watch?v=dDXlH_AjVRc (rozdělování poměru si zatím nevšímejte 🙂 )
Matematika dle paní učitelky Dulaiové: